2005-05-04

Småstad

"Hur jag än vrider och jag vänder mej så kommer jag tillbaka igen.
Och allt jag kan är spår från en småstad och allt jag gör beror på en småstad.
Hur jag än böjer och jag bänder mej så blir det till en småstad igen.
Och jag andas luft ur en småstad.
Är barn av hav och kust och en småstad.
Hur jag än vrider och jag vänder mej så blir det till en småstad igen."

Per Gessle

Viktiga nyheter från Västervik:
Janne banan utsatt för klotter. "Fy för hästtransporter". Det går hårt till i hooden.
Västervikstidningen FÅR skriva "Klagar på negerdom" och "Strängare straff för förolämpning av neger" utan att det är hets mot folkgrupp. :)
Att få stryk på spötorget är väl att få det på rätt plats?
Elofs backe, och kung Märtas gata. Jadå, de finns på riktigt!

Sånt e livet i en småstad!

Inga kommentarer: