2005-07-04

Radiotjänst i Kiruna AB

Jahaja. Då fick jag min årliga kontakt med radiotjänst då. Hon var trevlig att prata med, fast hon tyckte jag ställde lite konstiga frågor. Om jag behövde betala licens för att titta på film på webben tex.

Hon kunde inte heller svara på när radiotjänst slutade ha en separat tvlicens för svartvit tv. Synd. Det hade kunnat vara intressant att veta vad jag lämpligen skulle betalat för den tv jag faktiskt ägde för några år sen, med en trasig färgkanon. 2/3 av avgiften hade väl varit rimligt, om jag hade erkänt att jag ägde tv förstås. Det gör jag inte. Det enda som såg normalt ut på den tvn var Riget. Som jag givetvis såg på DANSK tv, så jag anser fortfarande att jag inte ska betala licens..

Radiotjänst i Kiruna AB, förresten? Hur får man ett sånt uppdrag av farbror staten? Eller det kanske ÄR statens företag? Nu känner jag mig ruskigt allmänbildad! :)

Det har hänt saker med designen. Det VAR bättre förr. Rundare och finare. Jag är en stofil. Stofil och STOLT!



En modern tv av vilket märke som helst och en klassisk bang & olufsen.

Inga kommentarer: