2005-07-26

Videopolack

Har just lärt mig ett nytt ord. Videopolack.

Försöker förstå mig på speedway, eftersom alla pratar så mycket om Tony Rickarsson runt mig just nu.

Tyckte det bara dök upp danska och polska namn hela tiden, fast det var Västervik mot Masarna. Och en av polackerna var visst videopolack. Nån de lixom lånat in utan att ha träffat, bara sett på video. Pawel Staszek hette han visst. ETT svenskt namn dök upp ibland iaf! Peter Ljung!

Jag är avis på alla som kan gå upp fullständigt i en match och bli helt i extas när rätt personer vinner. Hur gör man?

westervikspeedway
masarna

2 kommentarer:

Masoud sa...

Det gäller att se några tävlingar (jag har också nyligen börjat kolla på speedway). Det roliga är att de flesta av de man ser i elitserien här i Sverige är med när det är världsmästerskap. De tävlingarna är mycket roligare att se.

Faidros sa...

Än så länge har jag bara hört namnen, GP, och sådär, vet inte vad de innebär egentligen. Men det är coolt att se sin gamla hemstad i sporten!