2006-08-03

Det är JAG som har konstruerat nya Hyundai Accent!

Linda Rosing - Författare.

Så står det på lappen man ska lämna in om man vill rösta på henne. Näst längst ner om ni inte tror mig. http://www.val.se/val/val2006/valsedlar/02R.html?parti=0674&submit=OK

Om man är författare för att man har betalt någon för att skriva en bok åt en, så är man definivt bilkonstruktör om man har betalat någon för att tillverka en bil åt en!

"Utkast" står det på lappen oxå. Det är antagligen en beskrivning av vad hon blir ut ur politiken efter valet.

2 kommentarer:

Lethe sa...

Jovars, man hoppas ju att det är menat lite skämtsamt. Men det är väl tveksamt om det är det. Lika illa hade det väl iofs varit om det hade stått sångare.

Jag antar att författare är lite mer smickrande än pseudo-celeb som ju ligger närmare sanningen. Finns det någon svensk benämning för det? Pseudo-kändis kanske? Kan man säga så?

Henrik Sundström sa...

Ja, det där stämmer ju bra det! :D

Jag har "skapat" en gravad lax som jag ska äta till middag. Inte illa!