2006-09-05

Nu är jag Officiellt Gammal

Jag var inne i en musikaffär idag, den där varianten med musikinstrument, inte skivor. Hade filosoferat i bilen på vägen dit med polaren Otto - för sådär 10-15 år sen hade jag en liten manick, stor som ett videoband, som man kunde göra riktigt välljudande musik med! En kreativ freestyle, lixom! Och hade man en riktig synt att koppla till så kunde man göra det och slippa köra på manickens gummitangenter! Jag gjorde rätt mycket bra med den där manicken! Tänk vilka FANTASTISKA sådana manicker det måste finnas nu, när tekniken har utvecklats så!

Framme vid musikaffären. Jag tar upp ämnet. Två unga killar bakom disken. De förstår inte vad jag menar. Inte så att de inte känner till märket Yamaha som manicken var tillverkad av, de förstår ÖVERHUVUDTAGET inte konceptet och har ALDRIG hört talas om något liknande!

Den ene killen googlar lite och hittar en bild på en sån. "va FUL den e!".

Min ungdoms fina manicker är bara FULA och ingen fattar vad dom ska vara bra för! Spoiled brats! Nu är jag officiellt gammal!

Nu ska jag se om jag kan köpa en sån på tradera!


Inga kommentarer: