2007-06-02

Fika, bloggöl, fotboll och nördighet

Trots att Henrik inte tror att han är nördig var han den ende som realtidsbloggade.. och Thebe.. kan du inte lansera en matematisk teori om fotboll så jag kan förstå dom negativa målen?

Vi satt å ölade å så ylade dom lite runtomkring då och då. Bänkgrannen sade att det var 3-2. Men det slutade 3-0 fick jag just reda på, men det HADE varit 3-2, just då! Sen blev det mål igen, 3-3. Sport är fan inte lätt alltså. Men det berodde visst på att danskarna hade förväxlat fotboll med boxning. 2 boxningar ger minus 3 mål, och jag som inte ens visste att negativa mål fanns! Om de bara hade boxats EN gång, hade det blivit bortplockat ett och ett HALVT mål då?

Danskarna kan det där med
rubriksättning om fotboll...

Justja, bloggöl. Åter till ämnet: Å förutom nördighet diskuterade trollet, fester, studiekamrater.. zen och konsten, barn, vi var helt enkelt sociala och trevliga och hade det bra!

Den lilla havsfruen visste vem hon hejjade på iaf!

3 kommentarer:

thebe sa...

Om nördighet säger jag inget ... just nu ;), men en teori om fotboll kan jag givetvis ha! Det är helt uppenbart! Den första siffran i fotbollsresultatet är det första landets resultat, i det här fallet 3. Det andra resultatet är differensen mellan de båda talen, dvs det andra laget får, om resultatet är 3-3 alltså 0! Tre minus tre! Om resultatet hade varit 3-0, hade det blivit 3-3. Därmed får vi också en förklaring till negativa resultat, om det blir 3-4, blir det alltså 3-(-1), men eftersom det kan bli svårt att redovisa ett sådant resultat, så brukar man trunkera vid 0, alltså ser vi sällan så'na resultat.

QED!

PS. Kul att träffas! .

CosmoBob sa...

Jamen jag ville med mitt mobilbloggande bara skapa lite distans och perspektiv mha Internets vida horisonter för att på det viset kontrastera mot övriga sällskapets trevliga nörderier.

/Rå skåning

Faidros sa...

Å knöckta affischer e visst värda pengar!

http://www.tradera.com/ZAPPA_plays_ZAPPA_TURN%C9_POSTER_LUND_STOCKHOLM_-auktion-44302710