2007-06-18

OOOOND grrrgrrr-musik

Idag gjorde jag ett loppisfynd! En skiva med OOOOND musik på! Baksidan på skivan avslöjar fyra långhåriga herrar som stirrar in i kameran och försöker se OOOOONDA och FARLIGA ut.

Det går inte så bra, tycker jag. :)

Första låten inleds med OOONDA ONDA getter som bäar.

Trummorna påminner om nåt jag hörde i mellanstadiet, när rytmboxen gick sönder på min orgel. Inte för att det gick i otakt (varken min rytmbox eller ondingarna), men det låter inte bra när man spelar JÄTTEFORT och slår på både bastrumma och snaredrum i VARJE takt. Jättefort.

Och ONDA ONDA texter har dom. Dom sjunger om samma saker som frikyrkokörerna, fast tvärtom lixom. För att veta det måste man ha texthäftet, annars låter det mest grrrgrrrgrr!

Antar att den där sorterns grrrgrrrgrrr-sång är det som kallas för Growl. Dansk tv har gjort en rolig grej om det.. GrowlKaraoke.

Nåja, 20 spänn var det ju värt!

... å just det, Red Warszawa gör en LYSANDE parodi på genren HÄR!

Inga kommentarer: