2007-08-06

Cake or Death


Okej, nu står det tillåme i Billboard, så jag får väl acceptera faktum, även om jag tycker det är inte så lite märkligt att det tog amerikansk press 1½ dygn längre än svensk press att skriva om Hazlewoods död.

På sista skivan han spelade in, Cake or Death, hade han med en urgullig version av Some velvet morning... där hans barnbarn Phaedra sjunger med!

Lee:
Some velvet morning when I'm straight
I'm gonna open up your gate
And maybe tell you 'bout Phaedra
and how she gave me life
and how she made it in
Some velvet morning when I'm straight

Nancy/Phaedra (beroende på inspelning):
Flowers growing on the hill
Dragonflies and daffodils
Learn from us very much
Look at us but do not touch
Phaedra is my name

Phaedra är den kvinnliga formen av Phaedrus, som är den engelskspråkiga formen av FAIDROS! Phaedra, född 98, anser att låten handlar om henne. ..den skrevs 67.. och handlar om mitt kvinnliga alter ego så klart! :)

Faidros is my name..

1 kommentar:

Lethe sa...

Jag lyssnade på National Public Radio där hans död diskuterades och de informerade om hur These Boots var den sång han var mest känd för att ha skrivit och producerat. Men de spelade faktist den där låten du ger texten till och jag kände igen den direkt just på grund av ordet Phaedra. Riktigt skön låt faktist!