2009-02-13

Jag är tydligen nazist

Jag går i kängor (det är ju vinter, dessutom gillar jag kängor), jag har rakad skalle (vad ska vi som närmar oss 40 och har rejäl flint annars göra av håret?), och min jacka har en symbol. Ett såntdär kanadensiskt löv.

"Man får inte ha några som helst symboler, inga kängor, hängslen eller bomberjackor, säger fritidsledare Jenny Ahlgren-Bleckert till Sveriges Radio Kristianstad."

Hmm. Jag saknar hängslen, så jag kanske rentav kommer in på fritidsgården i Bromölla ändå?'

Jag tror inte man löser rasismrelaterade problem med att förbjuda sådana saker..

Sydsvenskan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa för alla parter, är väl att redan nu, att helt förbjuda utseenden och attribut som på någotvis påminner om den svenska ursprungsbefolkningen.

I det nya Sverige ska alla invånare vara färgade, männen ska bära skägg och kvinnorna ska bära slöja. Ganska enkelt egentligen.

Henrik Sundström sa...

Flint är genetiskt så kan man då dra slutsatsen att rasism är ärftligt?

Men ihelvete att du är rasist! Du är väl mer som jag - artist!

Förresten gissar jag att kommmentatorn "Anonym" här ovan är Sverigedemokrat, att döma av den usla behandlingen av det svenska språket.

Anonym sa...

De som tillverkar kläderna skall nog synas i sömmarna.