2009-03-03

"Det är min personliga åsikt att åklagaren är dum i huvudet."

Rubriken är sagd av Peter Sunde, mer känd som Brokep under pågående piratebayrättegång.

Ungefär samma som Gottfrid Svartholm Warg, känd som anakata sade, fast lite annorlunda uttryckt. "Gubbjäveln är ju vansinnig" sade han.


Håkan Roswall, åklagare i Pirate Bay- rättegången:
– När träffades ni för första gången IRL?
Peter Sunde:
– Vi använder inte utrycket IRL, in real life. Vi säger AFK, away from keyboard.
Håkan Roswall:
– Då är jag lite föråldrad.
Sunde:
–Ja.


Jaja. Nästa val så blir det nog fan piratpartiet. Inte för att jag inte tycker att folk ska ha betalt för sina grejer, utan för att jag vill få bort FRA, IPRED och ACTA. Jup, acta också, det är inte slut än...

IDG. SvD.

4 kommentarer:

Rick Falkvinge (pp) sa...

Välkommen!

Anonym sa...

Glöm inte heller IPRED2 som ligger i groparna och lurar.

/Matthias

Robert sa...

Samma anledning till varför jag gick med, hoppas att du kommer att trivas!

Henrik Sundström sa...

Kul mejldialoger mellan TPB och klagande hittar man här http://thepiratebay.org/legal