2009-10-09

Grattis, Obama. Varför?

Efter mindre än två veckor som president för the US of A så blir du nominerad till fredpriset, och idag kom beskedet. Det var du som fick det.

Förlåt min okunnighet, men jag förstår inte riktigt varför du får det. Du har två krig igång, förvisso drog du inte igång dem, men ändå. Och Guantanamo är väl fortfarande igång?

Jag gillar dig, och jag tror du kommer göra mycket bra, men jag tror inte du utfört storverk på mindre än två veckor på din post..

"Well done for not going to war against Iceland, Moldavia, Botswana, Paraguay or Macau. Give yourself a pat on the back. Insert your name in the dotted lines." som det stod under bilden, där jag hittade den på nätet.


DN, SDS, Svd, Corren, BLT, barometern, dagen, VK. Det står ju fan i ALLA tidningar idag!

Inga kommentarer: