2010-03-03

Zen och konsten att lyssna lagom mycket på försäljare

Jag var i en 3butik och diskuterade mobilt bredband. Jag var inte särskilt sugen på att köpa en extra manick att koppla till datorn, och ytterligare ett abbonemang för bara nät.

Jag frågade om man inte kunde köra mobilens abb i bredbandsmodemet. Det gick INTE.

Då undrade jag om man inte kunde använda telefonen som modem då. Det KANSKE gick, men var oändligt besvärligt och ingenting han kunde hjälpa till med. Han KUNDE hjälpa mig att skaffa ett bredbandsabb för några hundra i månaden dock...

Well well, cykelställ, som Trazan sade. Har jag fri surf till mitt mobilabb så har jag! Om man går in i iPhonen, väljer Inställningar, och sedan Allmänt, så dyker följande upp.



Nätverk låter bra. Den tar vi.



Internetdelning? Perfekt!



Sådär. Nu kan jag surfa med sladd eller bluetooth om jag vill. Och så sparar jag några hundra i månaden! :)

Lyssna lagom mycket på försäljare i allmänhet, elektronikförsäljare i synnerhet, och telefonförsäljare... ta på dig hörselskydden! :)

Inga kommentarer: