2010-09-09

Valfusk nu igen? Jävla bananrepublik!


Och på sina ställen har jag hört om att piratpartiets valsedlar läggs nån annanstans än de övriga.

Edit: och som på beställning fanns det en valchatt med mona sahlin på två ställen. Tror ni att hon svarade på mina frågor om detta?


Socialdemokraternas ordförande i Huddinge, Ann-Marie Högberg:
- Jag tycker att det är himla tråkigt att den här diskussionen har uppstått
.


Själv tycker jag det är SKITBRA att diskussionen har uppstått, mycket bättre än att man tystar ner fusk..

Expressen(Huddinge), dn (också Huddinge), Barometern (s-reklam vid valsedlarna, ica, byxelkrokshallen), SVT: Röstskola eller röstfiske?

Edit: Socialdemokraterna anklagas för mer fusk.

Edit igen:   Aqba Ar-Rawi (S), 41:e namn på kommunvalsedeln, hjälper väljare att hitta rätta valsedlar, och stoppa in dem i rätt kuvert. Rätt valsedlar är i det här fallet är socialdemokraternas egna (Landskrona). En artikel till om samma gubbe.

Sahlins röstskola polisanmäld
.

Botkyrkabor berättar för mig hur S lurar dem.
Socialdemokraternas valfusk i invandrartäta förorter är ovärdigt en demokrati.

Edit ytterligare en gång:

En privatperson i Uppsala har polisanmält fackförbundet Byggnads efter en kollektiv förtidsröstning för medlemmar förra veckan.

Edit en gång till:

Gode mannen förnekar att ha styrt röstning



Hur mycket valfusk är accepterat?

Andra om valet, valfusk. Intressant?

1 kommentar:

Anonym sa...

Valfusk igen jag är inte förvånad det börjar bli en trend hos sossarna nu mera dom är desperata