2006-01-15

Absurdities'Я'us!

En brinnande dödslåda!

Jag saknar Peter Wahlbecks dumheter på z-tv. "I am the Tabacman and ive got the snorkelman!" Fredrik Lindström gjorde roliga oseriösa saker där också, innan.. innan allt blev så jobbigt strömlinjeformat och anpassat till.. till.. till vem då?

Till de som gillar amerikanska serier med pålagt burkskratt och en liten paus efter en rolig replik så man är SÄKER på att förstå när det är roligt? Till de som bara ÄLSKAR barnprogram som känns gjorda BARA för att sälja leksakerna som hör till? Till de som tror att allt som lämnar människokroppen är lite lagom fräscht blått?

Ge mig tillbaka vilse i pannkakan, ge mig drutten (som var tänkt som ett sovjetiskt alternativ till disney(rysk originaldrutt)), ge mig tillbaka program som kanske upprör nån.

Ge mig tillbaka min brinnande dödslåda!

/Faidros, alias the Duck!

Inga kommentarer: