2008-01-07

Pizza och migrationsverk

Var ute och promenerade på kirseberg i malmö i dag. Ett gäng tjejer tilltalar mig och frågar "Migarschounsverket?" Och eftersom jag inte vet var migrationsverket ligger så svarar jag att jag tyvärr inte vet var det ligger.

Går vidare till pizzerian jag var på väg till. De har pizza med salami på! Mums! Men lite tabasco skulle göra susen på en sån pizza!

- Kan jag få den med ett stänk tabasco på?
- ..en vaddå?
- Lite tabasco, om det går bra?
- .. Passkort? ..va?
- Nej, tabasco, det är en sorts pepparsås. Men det går bra som den är.

Efter en stund håller han fram en kebabsåsflaska och frågar om jag vill ha stark sås på. Näe, jag tar det utan.

Sedan kommer tjejerna som letar migrationsverk in!

- Migraschounsverket?
- NEJ INTE HÄR! säger pizzabagaren som förmodligen anser att han är utsatt för ett dåligt skämt.
Efter en stund verkar de förstå varandra iaf, så då kan man skratta ifred medan tabascomannen förklarar vägen till migrationsverket.

Den var god iaf, pizzan, även utan passkort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Og dig som skulle ud og handle råvarer....
Det var ikke længe det nytårsløfte holdt.

Faidros sa...

Åjo! Har man hållit nyårlöfte en hel vecka kan man gott fira lite! :)