2009-02-28

Vad är din qi?


Jag ser dom där överallt nu. Antar att det verkliga intelligenstestet inte är att veta att det heter iq, utan att inte hoppa på ett test som kostar 30kr/vecka..


På den nedersta står det att testet redan är betalt... men för att få se resultatet vill man ha 60 spänn. Fast då får man bla "en använderskont i ett internationel projekt", och "ditt eget certifikat, som många erkänner".

Testet är intelligent! Om man försöker lura den med fel kod svara den "
Koden du har mätat in är inte samma som du har fatt".

Man kan få seriösa test hos mensa, och på tex den danska och svenska siten finns det provtest, helt gratis. Komplett med rättstavade hemsidor...

1 kommentar:

Anonym sa...

"Sätt din intelligens på _ett_ prov" ... och genom att inte svara alls har du IQ ta-ta-dam 156! :-D

På facebook noterade jag en intressant annons. Jag uppmanades göra ett IQ-test som vän1 hade gjort med resultat 122, slår du det? H*n är en kul typ, men det kan inte vara möjligt att h*n har i närheten av 122 i IQ tänkte jag, och tänkte inte mer på det. Sen återkom fler facebook-vänner i samma annons, med resultat runt 120. Har h*n inte mer? tänkte jag om någon. Till slut dök en person upp som jag visste absolut inte hade gjort något IQ-test ... och insåg därmed (IQ>fiskmås) att det inte var "på riktigt", utan en riktad annons baserad på mina sanna kontakter! Jag tyckte det var lite irriterande annonssätt faktiskt.